Workouts - Website van SV KennemerRand

Ga naar de inhoud
Sponsoren







Sociale media





Sociale media
Workouts

1) Trainen met Olga Commandeur "Heel Nederland thuis in beweging"

Niveau: Light
Duur: 15 minuten

Olga Commandeur heeft vanaf 20 maart voor omroep Max thuistrainingsprogramma’s gemaakt. Iedere dag een nieuwe thuistraining die je op Facebook kunt volgen. Een nieuwe training wordt dagelijks om 18.15 uur gepresenteerd op Facebook.

Klik hier voor Facebook


Zit je niet op Facebook maar wil je de trainingen met Olga op je eigen tijdstip doen.
Op internet kun je ze allemaal terug vinden.

Klik hier voor internet


Daarnaast heeft Olga ook haar dagelijkse uitzendingen van ‘Nederland in beweging’ op de televisie.
Op NPO om 9.20 uur en op NPO1 herhalingen om 5.55 uur en 10.15 uur

Voor wie de oefeningen niet staand kan doen zijn er ook 5 zittrainingen “Heel Nederland thuis in beweging op de stoel”.
Om deze te vinden moet je helemaal naar beneden scrollen

Ook leuk: Omroep Max heeft samen met Andre Rieu en Olga eenvoudige gymnastische dansjes gemaakt zoals de Zum Zum, YMCA en de Macarena.

2) Trainen met FMHealth Club (Kerklaan Heemstede) “Keep Fit voor Thuis”

Niveau: Medium tot Heavy
Duur: wisselend 8-25 minuten

Deze sportschool heeft 25 thuistrainingsvideo’s online gezet met hun eigen trainers waar je uit kunt kiezen.
Keuze uit lessen Pilates, Yoga, Bodyshape, Buikspiertraining, Bodyshape of een ‘training van de week’.
Afhankelijk van jouw specifieke voorkeur en trainingsbehoefte kun je kiezen. FMHealth maakt zo lang ze gesloten zijn ook steeds nieuwe filmpjes. 

Klik hier voor de website

3) Trainen met Mike van den Ban: “Bewegen met Mike: zo blijf je thuis in vorm”

Niveau: Light tot heavy (zelf te bepalen)
Duur: 5-10 minuten (zelf te bepalen)

In samenwerking met het Haarlems Dagblad dag geeft Mike iedere dag een 4-tal nieuwe oefeningen. Hij heeft steeds een cardio- opdracht afgewisseld met een krachtoefening. De oefeningen worden in een filmpje van 1 minuut uitgelegd en op de site beschreven. Mike geeft ook tips hoe je de oefeningen als beginner of als (ver) gevorderde kunt uitvoeren. De oefeningen worden in de huiskamer gedaan, soms met gebruik making van een stoel of gevulde fles als gewicht.

Klik hier voor de website

4) Trainen met OptimaVita

Niveau: Light tot heavy
Duur: 10-35 minuten (afhankelijk van de soort training)

OptimaVita is een website van Marloes, diëtist en sportprofessional. Zij deelt haar visie op gezond leven met allerlei artikelen op de website en Instagram.
Zie voor informatie en achtergronden op haar website
.

Klik hier voor de website


Je kunt al haar trainingsfilmpjes vinden op haar eigen YouTube-kanaal.
Zij heeft filmpjes gemaakt voor bepaalde spiergroepen, maar geeft ook complete workouts. Bij elke weergave geeft ze aan voor welk doel en het niveau

Klik hier voor de Youtube filmpjes

5) Gebruik van een WandelApp of FitnessApp

Ben je handig met je telefoon of tablet?
Dan kun je ook een trainingsapp downloaden. Er zijn er diverse, zowel gratis als betaald. Zoek hiervoor in de Appstore van je toestel. Voor mensen die een sportschool abonnement hebben zijn er ook vaak apps te downloaden waarop je kunt inloggen met een code die je van de sportschool hebt ontvangen.
Een wandelapp, gelanceerd door de Hersenstichting in samenwerking met Prof. Erik Scherder heet 'Ommetje' en is via onderstaand knop te vinden.

Klik hier voor de app


Je kunt bij deze app je prestaties per dag bijhouden en wordt beloond met complimenten en medailles als je dagelijks tenminste 20 minuten of meer wandelt. Tip: vergeet niet de app aan te zetten als je naar buiten gaat. Met deze App kun je ook een team vormen waarbij je dan individueel gaat lopen maar elkaars vorderingen kunt bekijken. Dit kan heel stimulerend zijn voor mensen die moeite hebben om zelf in beweging te komen, maar nu niet met de groep op pad kunnen gaan. Je bent deelnemer van een virtuele (digitale) groep.

 

SV KennemerRand - Bijgewerkt op 2-6-2020

Terug naar de inhoud